Tuesday, January 25, 2011

red, yellow and green

One of my current hobbies is making lunch-in-the-lunch-box or a.k.a a bento!
This is help me a lot because cafeteria in my uni doesn't really have menus that I can eat, only 3 or 4 are seafoods. Plus I can save 400yen(about RM14, I think) a day, it's 2000yen a week for total. Yeay!

This is picture of last week's bento.


chicken meatball with sambal, japanese style egg, tomato and spinach with chikuwa!


best buat bekal ni sebab nanti time makan lunch, leh tengok-tengok kawan2 punya, lps tu puji sesama sendiri lawa ke tak. lol
time kat supermarket, looking aroung vege area and think what tomorrow's bento gonna looks like is one of the fun time to, jadi ke tak jadi tu lain cite la, bukan terrer pun masak..hehe


ada jugak zaman2 yang addicted dengan coop's fresh baked buns for lunch, cuz they are so nice and cheap! tapi rasa macam bersalah tak guna kotak bento ni yang agak mahal.
masa mula-mula sampai sini mana tau harga barang camne kan. yela selama ni sume benda mak yah belikan kecuali majalah CLEO dan buku nota sekolah. so dengan blur2 nye beli je lah bekas ni dekat kedai yang ada barang2 hot hiasan rumah. George's namanya.





It looks so simple, tapi quite expensive for a poor student like me. patutnya cari kt kedai 300yen je.hehe
However, like what malay peribahasa says, alah membeli menang memakai so I gonna use it until lusuh sampai grad, beb!hehe
I will post more bento picture in future.;)

No comments:

Post a Comment