Wednesday, April 6, 2011

Ireland and UK part2




At Blarney Castle. Ni menara tinjau kot.
 This is second part of my vacation entry. Tak tau la part mane baru habis sebab gambar memang banyak.hehe

Blarney House. Like in fairy tale<3

Flower<3

Add caption

More of Blarney Castle
I took many photos in Blarney Castle because it was soooo like in fairy tale! (ok, this is my first time in a castle ok, don't laugh at me. If you came to Japan n see all those temples and castles and gyaru here, you also will do the same thing. First time, kate kan..lol) Kalau kita baca buku-buku atau tengok cerita orang putih, lagi-lagi jenis Disney tu, memang kita tak leh bayang macam mane la boleh ada castle la, padang luas la, bunga2 di tepi sungai la, charming prince dgn kuda putih la, tapi kt sini, benda tu mcm boleh wujud! Suasana die mcm betul2 dalam cerita dongeng(is this how to spell it? idk). Tu la rase terpegun. Memang dorg ni hidup dalam budaya dan sejarah yang berbeza dengan kita. Dan ciptaan Allah memang hebat. Hati rasa terkejut dan kagum tengok suasana yang tiada di Malaysia. Rasa nak nangis tengok kecantikan tempat ni. Ish touching plak, hehe.

When I was in Ireland, I found quite many Malaysian-like words. Macam bahasa Melayu. One day, my friend and I was looking for a university. Jalan je la ikur pemuda-pemuda yang nampak macam students, so we just followed them hoping that they are going to the university too. On the way, we found a house that written, "slamat tingal", or in correct spelling, selamat tinggal which means "good bye". Unfortunately I didn't take photo of it, so I couldn't show it here. But other than that house, I found "Liana" car (Liyana/Liana is a common girl name here), and a kebab store named "Kebab Mahal" which I put it's photo on last entry.

Near the castle. Nice colour, isn't it?

Kopi Cafe. Coffee is spelled "kopi" in Malaysia.

What if I...? hehe brangan kalau2 study kt sini..

At Trinity College, Dublin. Their universities are huge and beautiful like museum.

On the road in Dublin. I think it's cute!

I loooooove this bun. Chocolat au pain<3

Found this in a exhibition about islam. Really want to meet her!

At a candy shop in Cork. Cute gleee kdai ni, tak sangka kedai gula-gula secomel tu betul2 wujud.
Agak batak kan?hehe takpe la. Kalau pergi tempat orang untuk kali pertama, mesti la macam ni. Seronok apa jadi orang yang mudah tersentuh sebab kita boleh rase nikmat melihat benda yang orang lain tak dapat pun nikmatnya. Bersyukur sangat sebab dapat melihat keindahan bumi ni, yang sebelum ni saya tak dapat bayang pun. Alhamdulillah. :)

No comments:

Post a Comment