Tuesday, February 15, 2011

my favourite place

Bila dah habis exam ni, mulalah nak kengang-kenang saat-saat desperate time exam tu. Bosan tak ada keje, hehe. In previous (2nd) post, I wrote that I was going to Disney but unfortunately, I couldn't make it because of the flu, so here I am blogging alone in my room with kool fever pad on my forehead:(
Never mind, nak sambung pasal exam ni. Tempat yang biasa saya n kawan-kawan study, bukan kt library atau study hall, tp kt cafe. If my friends and I go to a library, maybe either I will sleep because it's too quiet or we kena halau because you know, we are too loud!huhu 
And once we enter a cafe, buy a cup of coffee and sometimes a slice of cake or choc croissant, we will stay there for hours, or four hours. Memang lama gila la lepak situ. 





ohh I like cafe au lait! it's bubble milk on top!



heavenly combo



Fluffy creamy chou cream or cream puff or kuih kastard or whatever you call it.


In Malaysia, maybe people will go to mamak store to some lepak time with friends, but ntah I tak pernah do that. I go to mamak only to eat, not more than that. Sedihkan?haha. 
Once during (or before?I'm not sure) the exam week, I studied in cafe for almost 10hours. 10hours! And I'm home, my scarf smelled coffee and it was so gross.lol

Teringat sekali tu, kawan saya W nak bincang something rahsia kt saya, so kita pun punya la sorok-sorok wat janji nk jumpe mane n pukul berapa. Sebab kawan saya tu tak nak kawan-kawan yang lain tahu atau risau. Bila nak pegi tu, terserempak pula dengan kawan lain si A.

A: Hi! nak ke mana tu?
me: oh tak ada apa-apa, nak ke cafe (tmpt tu agak femes dikalangan plajar uni) je.
A: besnye! nak ikut!
me: sorry, ada janji nak jumpa org sebenarnya.
A: (dengan muka cuba nk teka siapa tu) oh ok, have fun!

Lepas tu tiba-tiba W muncul dari belakang kita, n A tanye bnda same nk pergi mana. W pun dengan jujurnya cakap nak jumpa saya. Sian A, dengan muka sedih "la, korg dating ke. nak jugak."
Nasib baik A ada hal len n dia mmg kena pg uni time tu.

Time masuk cafe, n nek tingkat atas tu lg terkejut, sekumpulan kawan-kawan ktorg yang W mmg nak rahsiakan tu ada kt cafe tu!hehe. Tu la salah pilih tmpat, patut pg tempat yang low profile ckit untuk wat perbualan rahsia.


No comments:

Post a Comment